Verzending & Retouren
Verpakking en verzending
We gebruiken zoveel mogelijk tweedehands materiaal om je bestelling te verpakken.
Onze vervoerder is DPD.
Verzendkosten
Verzendkosten worden apart aangerekend, ongeacht de waarde van de bestelling.
Dit gebeurt aan het begin van het afrekenproces. We proberen de verzendkosten zo laag mogelijk te houden. We willen je aanmoedigen om gebruik te maken van afhaalpunten bij jou in de buurt.
Heb je vragen over de verzendkosten of heb je een afwijkende bestelling, neem dan even contact op zodat we de verzending kunnen bespreken.
Levering
Jij geeft als klant aan waar de bestelling geleverd moet worden.
Wij brengen je op de hoogte wanneer je bestelling is verzonden (normaal binnen 1 tot 3 werkdagen). We mailen je ook Track&Tracecodes waarmee je je bestelling kunt volgen.
De levering wordt uitgevoerd door DPD tijdens werkuren, of bij een afhaalpunt als je daarvoor kiest. Ben je afwezig, dan laat de transporteur een bericht achter met verdere info over de manier waarop je de bestelling kunt ontvangen. Als daar kosten aan zijn verbonden, zijn die voor jouw rekening.
Het risico op verlies, beschadiging of vernietiging van de goederen gaat over op jou of op degene die de goederen voor jou aanneemt, op vanaf het moment waarop de goederen in ontvangst worden genomen.
Als wij niet kunnen leveren binnen de afgesproken termijn, heb je het recht kosteloos af te zien van je bestelling.
Onze verzendingen naar jou gebeuren altijd op ons risico. Andersom: wanneer jij goederen naar ons terugstuurt, ben jij ook verantwoordelijk voor het transport.
Wij zijn niet aansprakelijk voor eventuele gevolgschade wegens late of niet-levering door de transporteur. In zulke gevallen zijn we slechts aansprakelijk voor de waarde van de goederen waarvan jij kunt aantonen dat je ze niet hebt ontvangen.
Retouren
We gaan zo zorgvuldig mogelijk met jouw bestelling om, maar er kan natuurlijk weleens iets mis gaan. Als er iets niet in orde is met je bestelling (je krijgt bijvoorbeeld per ongeluk de verkeerde goederen of de bestelling is beschadigd ) neem dan binnen 48 uur contact met ons op. Kunnen we je probleem niet oplossen, dan mag je de bestelling terugsturen en zijn de kosten voor de retourzending voor onze rekening. Wij vergoeden deze tegen het gewone posttarief.
Worden de spullen geleverd conform de bestelling, maar besluit je dat je ze niet wilt houden, dan heb je het recht om zonder opgaaf van reden de spullen bestelling terug te sturen en dit binnen 14 dagen vanaf de eerste dag die volgt op de levering. De verzendkosten zijn in dit geval wel voor jouw rekening.
Procedure voor retourzending :
-
bij beschadigde of verkeerde levering:
– je meldt binnen 48 uur na ontvangst van de bestelling wat het probleem is via een email.
– wacht met terugsturen totdat je van ons een bevestiging hebt gekregen en een retourformulier, zodat je de spullen op onze kosten kunt terugsturen.
– op het retourformulier vermeld je de reden van retour en je IBAN bankrekeningnummer waarop we de terugbetaling kunnen storten.
– daarna stuur je de goederen in de staat waarin je ze ontving en in de originele verpakking terug naar Het Nutsbedrijf, Palingbeekstraat 6, 8902 Zillebeke, België
-
bij herroeping met of zonder opgaaf van reden:
– je meldt binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling, dat je deze niet wilt houden via een email.
– je krijgt een retourformulier en vermeldt daarop je IBAN bankrekeningnummer waarop we de terugbetaling kunnen storten
– daarna stuur je de goederen onbeschadigd en in de originele verpakking terug naar Het Nutsbedrijf, Palingbeekstraat 6, 8902 Zillebeke, België. De verzendkosten betaal je zelf.
– zodra de goederen bij ons zijn aangekomen, betalen we zo snel mogelijk het bedrag terug, uiterlijk binnen 14 dagen.